در فرهنگ ما ایرانیان مهمان‌نوازی و شرکت در مهمانی، دارای آداب و اصول مخصوصی است که می‌تواند لحظات شاد، به یاد ماندنی و بی خطری را هم برای میزبان و هم برای میهمانان رقم می زند. سورتایم بر آن است تا برخی از این اصول را به طور مختصر ارائه دهد.

اولین نکته که رعایت آن از نکات اساسی است خوش رو بودن و عدم سختگیری به هنگام بروز مشکل در برابر میهمانان است.

نکته ی مهم بعدی این است که دقت شود از میهمانانی با خصوصیات اخلاقی مشترک و هماهنگ دعوت شود.

نکته ی حائز اهمیت دیگر در نظر گرفتن علایق و طراحی سرگرمی های مناسب برای کودکان میهمان است.

همیشه یکی از مشکلات پر دردسر برای میهمانان، پیدا کردن محل پارک خودرو است. پس پیش بینی و تدارک فضای کافی برای پارک اتومبیل های میهمانان از نکات مهم است.

و آخرین نکته زیر نظر داشتن فعالیت و حرکات میهمانان در طول برگزار شدن جشن است.

استفاده از ترفند های مبتکرانه

مهمانی تنها پذیرایی و پختن غذا نیست، بلکه یک میزبان خوب باید روش هایی برای سرگرمی و شادابی میهمانان خود پیدا کند. به کار بردن راه حل های خلاقانه و ابتکاری، شما را در برگزاری یک مراسم به یاد ماندنی و رویایی کمک می‌کند. برای ایجاد سرگرمی ایده های متنوعی وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به تهیه و تکمیل پازل هزار تکه، مشاعره، ثبت خاطره به وسیله دستخط یا نقاشی افراد بر روی یک تکه کاغذ، شیشه و یا چوب، تهیه هدیه به جای استفاده از خوراکی‌های مختلف، تعریف خاطرات شیطنت‌ها و سوتی‌ها، ثبت بارزترین ویژگی، تکه کلام و یا سوتی افراد بر روی کاغذ و حدس آن، استفاده از موسیقی سنتی و یا موسیقی پاپ همه پسند، فال حافظ و شعرخوانی به صورت دسته جمعی اشاره کرد.

ترفند های برگزاری مراسم

میزبان بودن، به معنای بروز دادن لطف عملی و احترام و ارزش قائل شدن برای میهمانان است. به علت صفا و صمیمیت و احساس آرامش بیش از حد، گذر زمان در برخی از جشن ها احساس نمی‌شود. از این ‌رو می توان با توجه به برخی نکات ساده و پیش پا افتاده و مواردی همچون دکوراسیون، نوع لباس، پخت غذا و ترفندهای خلاقانه، جهت برگزاری یک میهمانی فوق العاده تلاش کرد.

راه های برگزاری یک میهمانی فوق العاده

معمولا زمان بین دعوت میهمانان تا روز برگزاری میهمانی دوران پر استرسی برای میزبان است به طوری که سر در گم شده و نمی دانند کدام کار را بایستی انجام دهند. هیچ میزبانی، خستگی قبل از آغاز میهمانی را دوست ندارد. اما سوال اینجا است که چگونه می توان همه ی کار ها را به درستی و سر وقت، قبل از شروع میهمانی انجام داد و هنگام رسیدن میهمانان انرژی بالایی داشت و از جشن لذت برد؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از میزبانان ایجاد شده باشد که ما سعی داریم در ادامه راه حل های ساده و کارآمدی را برای برگزاری یک جشن ایده آل ارائه می دهیم.

به عبارتی میهمان نوازی در سعی و تلاش میزبان برای دادن حس مطلوب و دوست داشتنی به میهمانان مختصر می شود. برگزاری میهمانی مطابق اصول درست، اثرات مثبت زیادی دارد که به عنوان مثال می توان به طراوت روح و روان، سلامت بدن، افزایش عمر انسان و … اشاره کرد. در مراسم میهمانی، میهمانان و میزبان نسبت به هم وظایف متقابلی دارند. به عنوان مثال شخص میزبان می تواند با انجام نکات مختلف میهمان داری، حس خوشحالی بسیاری را به میهمانان بدهد. اصلی ترین نکته ها قبل از هر نکته ای برای برگزاری یک میهمانی مجلل، طراحی تزئینات و فضاسازی داخل خانه، انتخاب لباس متناسب با میهمانی، چینش مناسب میز غذا و رعایت اصول میهمان داری است. به همین دلیل است  که سورتایم در این مقاله قصد در ارائه و آموزش نکات ساده و مبتکرانه برای برگزاری یک جشن تمام عیار و خاطره انگیز دارد.

بهترین زمان برای برگزاری میهمانی

پیدا کردن مناسب ترین زمان برای برگزاری میهمانی از نکات پر اهمیت است و نباید نادیده گرفته بشود. زمان ایده آل زمانی است که فرصت کافی برای برنامه ریزی و اجرای کار ها را به میزبان می دهد. به همین دلیل مناسبت هایی نظیر جشن ها، روز تولد، جشن فارغ التحصیلی و روز های خاص دیگر مانند روز مادر، روز پدر، روز دانش آموز، روز دانشجو و … . برای دعوت میهمانان می توان از روش های متنوعی مانند فرستادن عکس قدیمی، طراحی کارت به همراه عبارت یا آرم مشترک، ارسال آهنگ، صدایی که تداعی کننده ی خاطره ای مشترک باشد و یا فرستادن یک متن خاطره انگیز و طنز وجود دارد.

ترفند هایی برای طراحی دکوراسیون مناسب

اولین گام برای برگزاری یک میهمانی، مهیا کردن تزئینات داخلی خانه است. تمیز بودن فضای خانه، به گرم، دلنشین و صمیمی تر شدن محیط کمک می‌ کند و علاوه بر آن حس آرامش را به میهمانان می دهد. برای هماهنگ کردن دکوراسیون داخلی منزل می توان از انواع بادکنک، شمع، گل و سایر لوازم بهره برد. علاوه بر این می‌ توان با توجه به یک سری نکات ساده مانند اضافه کردن تجملات، چیدمان میز و صندلی و دستمال سفره به وسیله تور، به کار بردن شیرینی‌های رنگی و گذاشتن کادویی کوچک با یک متن تبریک بر روی میز، دکوراسیونی لوکس و مدرن را برای مراسم تهیه کرد. مثلا با استفاده از شاخه‌های درختی خشک، بلورهای سنگ نمک و کبوترهای سفید، می‌توان فضای کوچک شبیه سازی شده ای از طبیعت را در منزل خود طراحی کرد و محیط مهمانی را با زمینه زمستان تزئین کرد.

مناسب ترین پوشش برای میهمانی

یکی از چالش های اساسی هم برای میزبان و هم  برای میهمانان به هنگام میهمانی،‌ این است که چه لباسی برای مراسم مناسب است. باید گفته شود که لباس و پوشش به هنگام میهمانی بیانگر شخصیت افراد است به همین دلیل است که از اهمیت بالایی برخوردار است و در تاثیر ما بر روی اطرافیان بسیار موثر است. بنابراین انتخاب پوشش مناسب برای میهمانی مساله ای است که افراد هر روز با آن سر و کار دارند. در ادامه سعی داریم تا نکاتی را حول این موضوع برا شما یادآور شویم.

نکته ی اول این است که لباسی که شما انتخاب می کنید بایستی مرتبط با سبک میهمانی باشد. به طور مثال برای میهمانی های خودمانی می توانید از لباس های راحت تر و ساده تر استفاده کنید و یا برای میهمانی های رسمی تر از لباس های مجلسی استفاده کنید.

نکته ی بعدی که نباید از آن غافل شد این است که لباس باید متناسب با سایز و اندام شخص انتخاب شود چرا که توجه نکردن به این نکته ما را آماتور و شلخته نشان می دهد.

نکته ی آخر این است که هنگامی که لباس مناسب را با توجه به نکات قبلی انتخاب شد،‌ از وسایل فرعی مانند زیور آلات،‌ کیف دستی، عینک آفتابی، کراوات و پاپیون و وسایلی از این دست استفاده کنید. به نکته نیز دقت کنید که استفاده از این وسایل بایستی به گونه ای باشد که به زیبایی و شیک پوشی هر چه بیشتر شما کمک کند.

چیدمان میز غذا و خوراکی ها

چیدمان میز غذا و خوراکی ها، یکی دیگر از مراحل برگزاری یک میهمانی ایده آل است. به همین دلیل مطمئن بودن از این که تمام وسایل به طور کامل موجود است بسیار با اهمیت است. همچنین می‌توان از غذاهای غیر عرف مجلسی مثل آجیل پلو، رولت گوشت با طعم زرشک، آش رشته ترش، پسته پلو با مرغ و قیمه ترکی یا پیچاق ‌قیمه بهره برد. تدارک دو مدل غذای اصلی و سالاد برای برگزاری یک میهمانی به یاد ماندنی کافی است. درکنار پذیرایی با میوه و غذا می‌توان از انواع فینگرفودها و کوکتل‌ها استفاده کرد که جذابیتی بسیار بیشتر به مراسم شما اعطا می کند. علاوه بر این با چیدمان جزئیات میز مثل قاشق و چنگال‌ها می‌توان در مجلل تر برگزار شدن میهمانی بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *