زودتر از آنچه فکر می کردید روزهای سخت سال اول فرزند داری گذشتند وکم کم فرزند شما قدم های اول زندگی اش را برداشته و با تمام وجود شادی و عشق را به زندگی مشترک شما آورده است. حال نوبت شماست که به خاطر وجود این عشق شیرین و اولین سالگرد ورود او جشن تولد زیبایی تدارک ببنید و  از لحظه لحظه های با او بودن لذت ببرید.

_www.soortime.com_

اغلب مادران حتی تا دو یا سه ماه مانده به روز جشن تولد،برنامه ریزی برای تدارک جشن تولد را آغاز می کنند و سعی می کنند در این میان چیزی را از قلم نیاندازند. اگر د راین زمینه تجربه چندانی ندارید همراه ما باشید تا با یک برنامه ریزی ساده و مناسب برای اولین جشن تولد فرزند، اشنا شوید.

_www.soortime.com_

اولین وظیفه ای که باید انجام شود، انتخاب تم مناسب برای جشن تولد یک سالگی است.

_www.soortime.com_

پس از انتخاب تم تولد مناسب بایستی به پخت یا سفارش کیک مناسب برای اولین جشن تولد کودک پرداخت.

سرانجام باید به دنبال بهترین بازی ها و سرگرمی ها برای کودکان گشت.

_www.soortime.com_

و در نهایت بایستی یک منوی پذیرایی از خوراکی ها برای بزرگ تر ها و کوچک تر ها تهیه کرد.

حال می پردازیم به تم جشن تولد یک سالگی :

تم و دکوراسیون جشن تولد یک سالگی باید مطابق با خلق و خوی کودکتان انتخاب شود. به این نکته توجه کنید که کودکان یک ساله انسان های عاقل و بالغی نیستند که شرایط محیط را به درستی درک کنند پس از شلوغی به سرعت خسته می شوند. اگر کودک پر انرژی و فعالی دارید، سعی کنید تا در تم تولد از رنگ های آبی روشن و صورتی روشن استفاده کنید. این رنگ ها آرامش بخش هستند و سبب می شوند کودکتان انرژی خود را یک جا تخلیه نکند. اگر فرزندتان به نسبت آرام تر است، بهتر است از رنگ های گرم تر مثل قرمز و زرد بهره بگیرید. این رنگ ها باعث می شود تا کودکتان به وجد بیاید.

_www.soortime.com_

اکنون نکاتی درباره ی کیک مناسب جشن تولد یک سالگی را بیان می کنیم :

اگر که مایلید مراسم جشن تولدتان، یک جشن غیر رسمی و به اصطلاح خودمانی باشد، می توانید کیک تولد را خودتان بپزید. اگر تعداد کودکان در جشن تولد زیاد است پیشنهاد می شود تا کیک را ساده و سبک بپزید. تا از مریض شدن احتمالی کودکان پیشگیری کنید. می توانید برای تزئین کیک تولد از خامه های هم رنگ و متناسب با تم تولد انتخاب شده استفاده کنید و همچنین می توانید ابتکار خود را افزودن رنگ های خوراکی به نمایش بگذارید. اما اگر قصد دارید یک میهمانی رسمی و مفصل تر برگزار کنید، پیشنهاد می شود که کیک را قنادی تهیه کنید. این نکته را در ذهن داشته باشید که ترجیحا به یک قنادی قابل اعتماد مراجعه کنید.

_www.soortime.com_

انواع بازی ها و سرگرمی های مناسب جشن تولد یک سالگی :

همانطور که گفته شد به علت سن کم کودکتان، شما نمی توانید یک سری کار ها را مانند گذاشتن آهنگ با صدای بلند و … انجام دهید. به همین منظور پیشنهاد می شود که با در نظر گرفتن بازی های جذاب و هیجان آور برای کودکان، آن ها را برای مدتی سرگرم کنید تا بتوانید با خیال آسوده تر به سایر کار ها بپردازید.

مثلا می توانید بازی نی نی رو در خندوانه روی فرش منزلتان با مهمانان نوزاد جشن تولد برگزار کنید و به جای پدر و مادر ها از پدربزرگ و مادربزگ ها بخواهید تا در این بازی شرکت کنند تا تمام افراد حضوری فعال داشته باشند.

یا می توانید بازی های موزیکال برگزار کنید! برای این کار می توانید آهنگ مورد علاقه کودکتان را پخش کنید و از سایر میهمانان بخواهید تا کارهایی را که کودکتان انجام می دهد تکرار کنند. بگذارید نخستین حرکت را کودک یک ساله شما انجام دهد. به طور مثال اگر دستانش را بالا می آورد؛ شما هم مانند او تکرار کنید و دستانتان را بالا بیاورید! شاید بتوان اسم این بازی را رقص کودکانه گذاشت. ب هر حال هرچه باشد جشن تولد مخصوص کودک یک ساله شما است و شایسته است تا هر کاری از دست شما بر می آید برای خوشحالی او انجام دهید!

و در نهایت به خوراکی های جشن تولد یک سالگی می پردازیم :

شما می توانید در کنار کیک تولد، نوشیدنی مخصوص به فصلی که در آن هستید را نیز سرو کنید. جشن تولد یک سالگی کودک بهتر است یک عصرانه ساده باشد تا یک مهمانی شام مفصل! مهمانی را در یک زمان کوتاه برگزار کنید تا کودک یک ساله تان کاملا از جشن تولدش لذت ببرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *